torsdag den 6. marts 2014

Fastelavn er mit navn køleskab vil jeg være...

Mine piger kom sidste år og proklamerede, at i år ville de være hhv. køleskab og skraldespand... Jo jo, og hvis det er det man vil være, så er det det! Så jeg har været i gang med det helt store projekt!! Den store Trunte hjalp med at lave sit køleskab, hun klippede, limede, designede og syede også lidt. Den lille putte sagde "hvor snart er du færdig Mimi??".


Og vi ved godt, at der mangler et E i Miele, men Trunten har selv skrevet det og "mor jeg er så træt i armen jeg gider ikke mere, kan det ikke bare være et eventyrkøleskab?". 


Indholdet er klippet ud af div. reklamer og hun har selv sorteret og limet. Synes, det var ret fedt, at hun selv var med til at lave det, de sidste år har det bare været mig. Hyggeligt med et fælles hyggeprojekt. 


Det er syet af hvid voksdug og pladevat og sådan lidt ud fra fri fantasi, da jeg ikke lige kunne finde et mønster. 

Så kom turen til putten. 


Synes, hun er en sød skraldespand, selvom der ikke er meget skrald over hende.. Det er syet i sølvstof og pladevat og afstivet med rigelinebånd i bund og top. Håndtagene er stivet af med piberensere. Låget er stivet med viledon og syet fast på en hårbøjle, men det blev lidt tungt, så jeg måtte sy et bånd på, så det kunne bindes som et hårbånd, så sad det til gengæld også fint fast. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar