søndag den 21. april 2013

weekend på Amager

Eftersom Inger (min overlocker) stadig er til reparation, så det er ikke meget der bliver syet her hjemme. Har lagt en meget lang række bunker med stof, der skal klippes frem i min meget lange vindueskarm i stuen, men det bliver ligesom ikke rigtig til noget. I stedet er weekenden gået med hygge med pigerne, bagning og en lille lur i solen. Vi har bagt pølsehorn, kage, broccolitærte og kartoffelpizza og i dag har jeg lokket dem til at prøve alt deres tøj, så vi kunne se, hvad de kunne passe og hvad de ikke kunne passe (præmien var is til dessert efter frokost). Vi endte med at få sorteret to bæreposer med for småt tøj fra, og Putten fik en stor del af truntes tøj, så nu ser skabet sådan her ud.


Den venstre side er Puttens og den højre Trunten, og man må jo sige, at den ene har en del mere tøj end den anden, så i næste uge, må vi vist på en lille shoppetur.


Pølsehorn efter opskrift fra bogen "Krudtugler og kanelsnegle". Vi har ikke prøvet den opskrift før, og jeg er spændt på hvordan de er i morgen, for jeg synes faktisk altid dejen bliver så tør dagen efter, og har ellers prøvet en del forskellige opskrifter.
Er der nogen, der har en virkelig god opskrift, som forbliver fugtig i krummen dagen efter, så vil jeg meget gerne have om den.


Kartoffelpizza. Den går rent ind hos pigerne. 

2,15 dl vand
25 g gær
1 tsk salt
400 g durumhvede.

Bland sammen og hæv i ca. 0,5-1 time. 

Skær kartofler tyndt ud og læg på den udrullede dej i et lag. Kryder med hvad du nu har. I dag var det basilikum og rosmarin samt salt og peber og så lidt lidt olie toppet op med ost. 
Bag i 15-20 minutter på 200 grader. 
Velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar