onsdag den 3. april 2013

Cookies

Jeg bagte cookies til arbejdet forleden. Jeg har forsøgt mig med det før, men trods gennemgang af talrige opskrifter er det aldrig rigtig lykkedes mig at finde en, der ramte plet. I ved sådan en cookie, der er sprød, sej, sød og næsten smelter på tungen, men som der stadig er bid i. Det må jeg så sig er lykkedes nu!!!


Opskriften fandt jeg lige her.

Jeg lavede dobbelt portion og kom kun skumfiduser i den ene halvdel. STOR FEJL! De gav simpelthen bare et ekstra "pift" til den seje fornemmelse.
Fulgte opskriften næsten slavisk, kom dog en lille smule mindre natron i og lidt bagepulver i i stedet for.

De skal helt klart bages igen, men næste gang tror jeg, at jeg vil komme et lille nip salt i, bare et lille et, synes ligesom, at det manglede. Og så har jeg tænkt over den hvide chokolade.. Tror, at det kunne være godt at skifte den ud med lys chokolade eller bare lidt flere nødder (som for øvrigt ikke skal hakkes alt for fint). Men det må komme an på en prøve, og så skal frysetricket helt sikkert også prøves!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar