torsdag den 28. marts 2013

Nye husdyr

Vi har fået nye husdyr. De bedste af slagsen, nogle af dem, der ikke skal passes. Ikke skal have rent bur/bakke, ikke have mad og ikke afsættes i ferier, men bare nydes. De er af pap, og Trunten og Putten har stået for frembringelsen.

Jeg er træt af vinter. Sådan virkelig træt. Så i går gik turen til stranden!!



Det var sindssygt koldt, og jeg blev faktisk lidt overrasket over, hvor meget is der var, men det var skønt med lidt frisk luft og blå himmel.


 Putten.
Og så bare lige til sammenligning....


Nå men nok drømme om sol og sommer! Vi samlede sten, muslingeskaller, pinde og lidt sand, og efter en time gik turen hjem igen.
I min reol i stuen var der en tom hylde, og hvad skal man så stille op med sådan en?


 Ja man kan jo lave sig et akvarie :-)



Kraftigt papir (tror det er noget akvarelpapir) malet i blå og grå, søgræs i karton, sand og sten fra stranden og fisk og havfrue kreeret af pigerne. Vi har sat det fast med dobbeltklæbende tape og sandet er drysset ud i skolelim. Det var virkelig hyggeligt at lave, og jeg nyder den fine udstilling. Pigerne har bestemt, hvor sten, skaller m.m. skulle ligge, og de to "krabber" er figurer fra Kinderæg.
Putten vil allerede gerne lave en lille bitte havfruebaby med gult hår. Og så må jeg i øvrigt citere hende for følgende "jeg ved godt, hvordan man får sand med hjem fra stranden mor, man skal bare bruge et par sko uden hul i, og så tager man dem på, og så leger man på stranden. Og når man så kommer hjem, så er de fulde af sand". Jo jo, det virker i hvert fald med sandet i sandkassen i børnehaven....




Ingen kommentarer:

Send en kommentar