fredag den 22. marts 2013

Kjoler til pigerne

I dag fik jeg syet kjoler til pigerne. Egentlig havde jeg tiltænkt stoffet til et par seje bukser til Trunten, men det endte som de her to kjoler, eller måske er det egentlig en oversize bluse. Tanken er i hvert fald, at de skal sættes sammen med et par leggings (dem har jeg bare ikke fået syet færdig endnu, men der skal jo også være noget at lave i morgen), men i dag blev det over et par strømpebukser, og det synes jeg faktisk også fungerer rigtig godt.
Putten var dog ikke helt tilfreds med længden på ærmerne, for man kan ikke holde i dem, imens man tager sin jakke på, og efter laaang tid endte jeg med at måtte love hende, at sy nye og længere ærmer på.. Jeg håber dog på, at hun glemmer det, for jeg kan god lide dem som de er!



Mønsteret er fra Burda 12/2011. Jeg får faktisk Burda hver måned med posten, elsker bare, når det ligger der i postkassen mellem reklamer og regninger (at der så altid også ligger en regning i posen, det må jeg jo leve med), men jeg har opdaget, at man kan låne bladene på biblioteket, hvilket jeg er ret vild med.



Jeg har ændret en lille smule på mønsteret. Jeg lavet rouleaukant på lommer og i hals, og så har jeg ændret lommerne, som var en løs lommepose, som jeg syntes kom til at "daske lidt". Jeg tegnede selv en lomme og syede på, og det ser rigtig fedt ud synes jeg. Stoffet er let isoli fra Stof og Stil, og det er perfekt til det forår, som SNART kommer!!!!

God weeken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar