søndag den 24. marts 2013

Snaskede kanelsnegle, forårsblomster og en katastrofe

Jeg har bagt i weekenden. Min far elsker (som i virkelig ELSKER!!) kanelsnegle, og jeg har gennem årerne æltet og rullet mig gennem utallige portioner af Karolines kanelsnegle, men jeg synes ligesom, at de bliver tørre så utrolig hurtigt, de skal spises med det samme, ellers er de lige til skraldespanden. Jeg har prøvet forskellige andre opskrifter, bl.a. en med hvid hvede, hvor de bliver snoet, så remoncen bliver inde i sneglen!! Den er god, og efter min mening er det den ultimative opskrift (kommer med den næste gang de ryger i ovnen), men far vil have dem vi plejer. Meeeen så så jeg den her opskrift, og det var næsten for godt til at være sandt. Kanelsnegle uden tørre kanter og med masser af snask.

Det skulle da bare prøves. 



Jeg skal lige love for, at de holder, hvad de lover, når der står snaskede kanelsnegle. De var virkelig gode, dog vil jeg sige, at 6 gram kardemomme var alt for meget for min smag, det var for dominerende, og næste gang (for der bliver helt sikkert en næste gang) vil jeg nøjes med 2 gram tror jeg, og så er der bagetiden. 20 minutter, det var helt klart for lidt. De lød hule og så fine ud, men de fire snegle i midten var på ingen måde færdige, så 25 minutter i hvert fald tror jeg, måske endda lidt mere.

I dag har vi lavet silkeblomster, for nu er vi nogen her i huset, der vil have lidt forår og kulør på livet. Så vi gik en tur med bedsteveninden og hendes datter for at samle lidt grene. Bagefter blev der klippet i silkepapir og krøllet.


Jeg er helt vild med resultatet. Det ser simpelthen så fint og frisk ud, er spændt på, om der er nogen af knopperne på grenene, der springer ud, for så bliver det da ekstra fint. Kanden er fra Netto i denne uge, den måtte jeg bare eje.




Og så til katastrofen. For det er en katastrofe!!! Min elskede overlocker er gået i stykker..... Og så lige op til påske, en påske, hvor jeg rigtig skulle sidde foran den og producere sommerkjoler i lange baner. Straks i morgen, må turen gå til reparatøren, for det kan da virkelig ikke gå. Heldigvis har virker den almindelige symaskine fortsat, så jeg må bunkerne igennem, der er sikkert noget, der kun mangler en lynlås eller noget kantbånd. Har også en ide til noget quiltet, så arbejdsløs bliver jeg nok ikke, men det er nu irriterende, når ens planer bliver vendt på hovedet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar