fredag den 8. marts 2013

Mere nattøj

Jeg havde egentlig planlagt, at der skulle sys lidt HVER dag, men så fik vi da lige influenza den lille putte og jeg. Æv en uge i sengen og efterfølgende total træthed.

Er heldigvis ovenpå igen, og foreløbig er det blevet til et par natkjoler til pigerne.


De er ens uden at være det, for pigerne synes det er sjovt med ens, og jeg synes at det er sjovt med forskelligt, når der skal lægges tøj på plads i skabet.
Stoffet er fra Stof og Stil, men det har ligget omkring 1 år i "to do bunken". Mønsteret er frit efter de her bøger, som jeg sværger til. De er simpelthen så gode. Min store tunte bliver 7 i år, og jeg kan allerede mærke mit hjerte bløde en lille smule over, at mønstrene kun går til str. 7!


Bøgerne er skrevet af Hanne og Sofie Meedom, og hvis du går og vil i gang med at sy tøj til dine børn, så kan jeg virkelig anbefale dem. Det er grundmønstre, som man kan starte med, og så er der ideer til, hvordan man kan bygge videre på dem. Jeg har selv bygget yderligere videre på div. mønstre, hvis jeg lige har skullet sy en prinsessekjole eller noget.

2 kommentarer:

  1. Kom tilfældigvis forbi din blog og må sende en kommentar. For der findes nemlig et tillæg til Meedom-bøgerne med grundmønstre i størrelse 8-11 år, så du kan sy mere til din store pige. Det kan fåes på saxo.com, bare søg på Grundmønstre, så kommer den frem. Jeg er også flittig bruger :-)

    SvarSlet
  2. Tusind tak Gitte. Det skal jeg helt klart gøre.

    SvarSlet